Alltid oavsett.

En djurgårdsälskande tjej med många ideér, tankar och åsikter.

Tid för tankar..

Publicerad 2012-12-25 12:50:27 i Allmänt,

Nu sitter jag på bussen upp till härjedalen och min älskling. Det ska bli så skönt att komma upp och bara slöa och mysa i en vecka! När jag åker buss sitter jag oftast med musik i lurarna, bara kollar ut genom fönstret och låter tankarna flyga runt i mitt huvud. Jag tänker på hur annorlunda mitt liv är jämfört med för några år sen, och ännu mer hur annorlunda jag är från den tiden. Det var en tid då jag kunde älska mig själv ena dagen, för att sedan känna ett så stort hat och förakt för mig själv och även för världen vi bor i. "Vem är jag egentligen? Vad har jag för värde i en oändligt stor värld som denna? Vad är det för mening med detta, egentligen?". Så gick några tankar och även var det många andra tankar som fick mig att tveka på mig själv och livet. Omgivningen och personerna runt om kring mig bidrog nog mycket till att jag ändrade inställning från dag till dag. Jag hade ingen direkt fast, stabil grund att stå på. Jag var ingenstans och överallt, jag älskade och jag hatade. Den energin tog på en och det var inte fören kanske två år sedan som jag förändrades. Det krävdes att jag tillslut fick nog. Ett förhållande tog slut och ett annat började. Men inte med någon annan, inte just då. Utan ett förhållande till mig själv, vem jag var och vem jag ville vara. Och för första gången hade jag något stabilt att luta mig mot. Mig själv. Händer något jävligt, då har jag ändå mig själv. Denna upptäckt gav mig en sån trygghet att det blev en sorts nystart för mig, Linnea, Nessa. Kort senare träffade jag killen jag troligen kommer att spendera resten av mitt liv med. Det är så jag känner just nu. Vi är som gjorda för varandra och jag är så lycklig med honom vid min sida.
Jag minns att i början när vi träffades frågade han vad jag tyckte om fjällen och norrland. Jag hade varit i norrland många gånger, och jag hade vid tidpunkten varit i åre för mindre än ett halvår sen. Ändå svarade jag "Jag vet inte". Varför? Jo, för jag hade aldrig varit i norrland då jag mått och känt så som jag gjorde då. Nykär i livet, världen och framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela