Alltid oavsett.

En djurgårdsälskande tjej med många ideér, tankar och åsikter.

Jag ångrar ingenting.

Publicerad 2013-02-25 16:08:47 i Allmänt,

Val. Det är något vi får ta varenda dag. Små och stora. Jobbiga och lätta.
Vissa val är enkla. Såsom lättmjölk eller mellanmjölk? En liter eller en och en halv?
Vissa kan vara lite klurigare, men egentligen inte alls svåra. Vart ska vi resa på semestern? Har jag pengar till denna klänning? Vilken bil vill vi ha? 
Och så finns det dom där som gör att ens liv ändrar riktning. Dom som är rätt svåra. Dom vi inte vet vart dom kommer leda oss riktigt. En flytt till en annan stad, till ett större hus, till ett annat land. Ett karriärsbyte. Ett utbildningsval. 
Sedan finns det dom viktiga valen. Vem vill jag spendera min fritid, mitt liv med? Vilka av mina alla 456 facebookvänner är egentligen värda att lägga energi på? Vem ger mig energi? Vem tar min energi? Vad mår jag bra av? 
 
Alla dessa val. Jag respekterar allas val. Små som stora. Det är ju DITT val. Sålänge du har tänkt efter och gjort ett aktivt val så gör jag det absolut. Och framförallt, har du gjort ett mindre bra val är det aldrig försent att förändra eller göra något åt det så att valet känns bättre! Det går alltid att göra NÅGOT. Du har kontrollen över hur ditt liv formas nu, och i framtiden.
Men det som hjälper allra minst, som jag stör mig mycket på, och som dom allra flesta gör. Det är att KLAGA. Klagaklagaklaga, och sedan inte göra ett skit åt saken. SKÄRPNING. Antingen så gör du något åt saken, eller så accepterar du hur situationen är och lär dig leva med det. Det är bara att göra ett val där med. Att klaga gör inga val åt dig. DU gör DINA val här i livet! 
 
Jag har gjort både bra och mindre bra val här i livet. Jag har valt att vara med människor som fått mig att växa. Valt att vara med människor som gett mig energi och kraft att fortsätta kämpa när jag varit på botten. Jag har även valt att vara med människor som fått mig att vara en person som jag varken är eller vill vara. Jag har valt att vara med människor som fått mig att må så dåligt att jag inte orkat kämpa emot. Men ALLA dessa val jag gjorde har gjort mig till den jag är idag. Det har lett mig till där jag är just nu. Och jag skulle inte vilja vara någon annan stans, eller någon annan människa än just den jag är just nu. Skulle jag vilja jag det, så gör jag någonting åt saken så att det blir någon förändring.
 
Så jag ångrar ingenting. Men jag gör mer medvetna val än tidigare för att undvika alla dessa energitjuvar här i världen.
 
Linnea på en pin - 13år. The time of my life ;) Okey, kanske inte, för det är ju nu! Men jag ångrar inget! (kommer ni ihåg knapp.nu btw?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela