Alltid oavsett.

En djurgårdsälskande tjej med många ideér, tankar och åsikter.

Vad jag vill göra med mitt liv (just nu)

Publicerad 2013-02-07 14:10:43 i Allmänt,

Tankar om framtiden och drömmar.. Jag har aldrig riktigt vetat vad jag vill göra när jag blir "Vuxen". Visst, jag har gått en högskoleutbildning inom Handel, vilket har gett mig så otroligt mycket kunskaper och erfarenhet som jag inte vill vara utan. Men frågan är om jag verkligen vill jobba just inom handeln. Jag börjar bli mer och mer sugen på att blanda mina handelskunskaper med en sak jag verkligen tycker om att göra, vilket är att baka! För att detta ska kunna bli verklighet skulle jag behöva gå en utbildning inom bagare/konditor. Jag har faktiskt idag skickat efter lite information om en lärlingsutbildning på ett år inom just det. Jag känner att jag vill lära mig mer. För tanken är att, när jag har gått denna utbildning, kunna öppna ett litet(eller lite större) gårdscafé norrut i detta avlånga land. Vore det inte fantastiskt?! Kunna inreda det mysigt, inbjudande och avslappnat. Använda mina handelsskills om hur jag startar eget, vart jag borde satsa osv, och sedan baka och greja för att det är så himla kul! Det skulle jag kunna tänka mig.. Men just nu är det ju just bara, ja, en dröm!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela