Alltid oavsett.

En djurgårdsälskande tjej med många ideér, tankar och åsikter.

Dublin - Lördag på dan (Bättre sent än aldrig)

Publicerad 2013-03-14 13:42:09 i Allmänt,

På lördagen fortsatte vi vårat strosande längst okända gator och nya butiker. Denna dag hade vi Rickard med oss. Vi gick runt i den "gamla delen" av Dublin, vi gick på den stora turistshoppinggatan och hittade ännu ett köpcentrum. Det finns vääldigt många köpcentrum alltså. Sedan är vissa butiker otroligt stora och har många olika varumärken. Debenhams finns ju där tex. Fanns i Stockholm ett tag. Det låg vägg i vägg med Zara. Där hittade Andreas en snygg t-shirt som han köpte. Jag själv hittade två fina toppar på ett ställe där dom typ sålde ut märkeskläder väldigt billigt. fick båda två för under 20 euro! Wihoo! Vi gick även till en park som var väldigt fin. Den låg i dom lite "finare" kvarteren i Dublin. Haha. Till lunch åt vi "amerikansk" pizza på en Irländsk pizzakedja(höhö). Gott!! Japp, som allt jag äter.. haha. 
I Dublin stod det mycket folk som sjöng, spela gitarr och greja tycker jag. Det roligaste var två personer, ena sjöng och ena spela gitarr. Det lät riktigt bra alltså! Så då kollar man ju vilka det är som spelar. Visade sig att han som sjöng är typ ett huvud kortare än mig, hade slitna kläder och rätt ovårdat utseende. Inte alls vad man tänker sig! Så skadad är man liksom ;)
Efter många timmars intryck så bestämde vi oss för att vi skulle laga middag hemma hos Rickard på kvällen. Så vi köpte kött för typ 100kr(typ 2kg biff, hihih) och sedan gick vi till Lidl (japp, det finns everywhere!) och köpte resten av maten, öl, sprit och fika. Sedan gick jag och Ante tillbaka till vårat hotell för att göra oss lite iordning för kvällen, och Rickard hem till sig. Självklart skulle vi ju ut ikväll med! 
 
Mer folk ute denna dag!
Jag gillade detta hus lite.. fast mest dörrarna tror jag!
Detta med ;)
Parkens entre!
Från en liten bro 
Gröna gräsmattor alltså! Var till och med knoppar på vissa buskar o träd.
Söta älsklingen när vi väntar på maaat
Ena toppen. Typ lite gråsilvrig irl :)
Andra toppen. Svår att ta en bra bild på, men den är helt i spets på
ärmarna och ryggen, sedan vanligt svart bomullstyg på framsidan. Riktigt fin!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela