Alltid oavsett.

En djurgårdsälskande tjej med många ideér, tankar och åsikter.

Helgen som var!

Publicerad 2013-03-19 15:29:00 i Allmänt,

På fredagen åkte jag ju till Älvsjö redan mitt på dagen eftersom jag var ledig. Mina kusiner från Östersund var redan där. Olivia 3, Adam, 11, Emilia 15 och Andre 18. Totalt har jag dock 20(trooor jag) kusiner totalt. Men dom här är nog dom jag och mina syskon umgåtts med mest under vår uppväxt. Morbror Christer och hans sambo Ingrid var också hos oss såklart. 

Bara någon timme efter att jag kommit dit drog jag in till stan med Emilia och Andre. Emilia ville gå på Hollister och Andre på MMSports. Så sagt och gjort. Emilia köpte tre toppar i stan. Andre köpte massa pulver. Jag köpte en cola. Haha. Men det var roligt i allafall. :) På kvällen kom Andreas också, och det blev lasagnemiddag och kvällshäng. Eftersom mitt rum var upptaget nu så fick jag och Andreas sova på vardagsrumssoffan. Men det gick såklart jättebra det med. 

På lördagen var det kalasdagen och mammas och Christers födelsedag. Vi hade lite paketöppning på morgonen redan. Mamma fick en jättefin morgonrock av pappa, Presentkort på Greatdays av mig, mina brorsor och Ante och ett specialdesignat silverhalsband av Christer o co. Christer fick ett skidpaket från Ingrid, fina ölglas av barnen och ett presentkort på InterSport av vår familj. Tror dom var riktigt nöjda båda två!
Sedan förberedde jag tårtorna medan Andreas, Adam och Olivia byggde lego i flera timmar. Haha ;P Vi tog en promenad på eftermiddagen ner till långsjön innan det var dags för att göra sig i ordning för kalaset. 

Det var otroligt roligt att träffa många från släkten som jag inte har träffat på många år! Alla verkade ha en riktigt trevlig kväll och maten och tårtorna var toppengod! Middagen bestod av potatisgratäng, älgstek och sallad. För barnen blev det tacos. Mamma och Christer fick superfina presenter och massor med blommor! 

På söndagen, innan jag och Andreas åkte hem till märsta, åkte vi till Skärholmen och kollade lite i butiker. Jag var såååå sugen på att skaffa en ny telefon, men höll mig. Ska vänta liiite till.. En butik som jag verkligen gillade som inte funnits i skärholmen så länge är TGR. Dom har typ lite av allt, men många väldigt fina grejer. Köpte bland annat blockljus och kinapinnar där. 
 
Helgen gick riktigt fort och jag ser redan fram emot i sommar då jag får träffa mina underbara kusiner igen! 

Sötis ;)
Sötis nr 2 ;P
Christer och Mamma! Ja, Christer såg knasig ut på alla mina bilder.. haha
Häng vid långsjön!
Kusinerna! Klädda för fest :)
Under middagen. Haha. Dom här två åt väl lika mycket tillsammans som alla vi 28 andra.. 
Tååårtor!
En varsin tårta såklart ;)

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-03-21 09:06:06

Vilka fina bilder. Tack för en trevlig helg.
//Ingrid

Svar: Tack! Har ju flera, både på datorn och säkert på Andreas telefon. Får skicka dom till er!Tack själv, var riktigt trevligt :) Kram!
difnessa.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela