Alltid oavsett.

En djurgårdsälskande tjej med många ideér, tankar och åsikter.

The host

Publicerad 2013-03-22 16:39:00 i Allmänt,

Snart kommer The host på bio, vilket jag längtar massor till! Tyvärr är vi i fjällen när premiären är, så jag får gott vänta tills helgen efter. Ska bli otroligt spännande och intressant att se den. 
För er som inte vet vad tusan The host är, så är det från början en bok skriven av Stephenie Meyer. Den svenska titeln är Genom dina ögon. Här är en kort beskrivning av boken!

"Jorden har invaderats av en ras som tar över människornas sinnen medan de lämnar kroppen intakt och större delen av mänskligheten har dukat under. Men Melanie Stryder vägrar att tyna bort.
Vandraren, en av de invaderande Själarna som har tilldelats Melanies kropp, har hela tiden varit medveten om hur plågsamt det skulle vara att ta över en människas kropp: de överväldigande känslorna, de allt för tydliga minnena. Men det finns en svårighet som Vandraren inte har väntat sig, att den tidigare ägaren av kroppen vägrar att ge sig av och överlämna kroppen till henne.."
 
Jag tyckte personligen om boken väldigt mycket. Den hade liksom lagom mycket av det mesta. Äventyr, romantik, action. Det jag tycker ska bli väldigt intressant att se är hur dom har fått till allting på ett bra sätt. Känns otroligt svårt att göra! Eftersom själen har sina tankar, och även Melanie har det, så kan det ju lätt bli rörigt. Jag och min far diskuterade om dom kanske har olika röster eller effekter för dom två, så man kan skilja på det. Men det återstår ju att se! Något som jag älskar med när vilken bok som helst blir film är att få se hur andra har tolkat något man själv i 99% av fallen har tolkat annorlunda. Tänker mest på personer och sakers utseende. Kan ju tala om att Harry Potter inte såg ut som Harry Potter första gången jag såg första filmen ;) Men det är rätt sjukt hur fort bilden i ens huvud förändras sen! 
 
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela